Czy można jeść batony na diecie?

Czy można jeść słodycze na diecie? Prawie każdy, kto zaczyna się odchudzać, prędzej czy później zadaje sobie dokładnie to pytanie. Z czasem przekonujemy się do zdrowej żywności i ona rzeczywiście zaczyna nam smakować, ale mimo tego wciąż zdarza nam się myśleć o ukochanych czekoladkach, których nie mieliśmy w ustach od przeszło paru tygodni czy może nawet kilku miesięcy. Trudno zwalczyć tego rodzaju wyobrażenia. Słodycze od zawsze kojarzą nam się z przyjemnością i radością, więc w momencie, gdy czujemy się gorzej, bo np. pokłócimy się z bliską nam osobą, automatycznie chcemy po nie sięgać, a jeśli nie mamy ich w domu, prawie od razu biegniemy po nie do sklepu. W teorii moglibyśmy sięgnąć po zdrowe batony wykonane z daktyli, orzechów i białka z grochu, ale co by o nich nie mówić, nigdy nie smakują one tak dobrze jak sztuczne i mocno przetworzone wyroby. Czy zatem na diecie takich „słodyczowych klasyków” musimy całkowicie unikać? Czy coś złego się stanie, jeżeli zjemy tego swojego ulubionego batona np. raz w tygodniu albo przynajmniej raz w miesiącu?
Czy zdrowe batony istnieją?
Odpowiedź jest tylko jedna – nie, nic złego się nie stanie. Nawet na restrykcyjnej diecie redukcyjnej powinniśmy czasami zjeść coś, co ma jedynie zapewnić nam uczucie przyjemności. Jedzenie też od tego jest. Ostatnio coraz więcej osób promuje przekonanie, by patrzeć na żywność wyłącznie jak na źródło energii niezbędnej do życia, ale jednak na przestrzeni lat z jedzenia stworzyliśmy po prostu satysfakcjonującą nas czynność i tego po prostu nie da się zmienić. Nie musimy też z tym walczyć. Nie musimy kłócić się ze swoim sumieniem i zmuszać się w sklepie do sięgnięcia po zdrowe słodycze, gdy ewidentnie czujemy, że mamy ochotę na klasyczną mleczną czekoladę. Pozwalajmy sobie od czasu do czasu na takie grzeszki. Nie traktujmy ich też jak tzw. „cheat mealów”, gdyż bardzo często prowadzą one do stworzenia nieprawidłowych relacji z jedzeniem i wpędzają w zaburzenia odżywiania. Takie dwie kostki czekolady możemy nawet dodać do porannej owsianki z owocami i orzechami. W taki oto sposób stworzymy swoje pyszne i zdrowe słodycze, które zadowolą i naszą głowę, i nasze ciało.